Toto je největší a nejkomplexnější průvodce meditace na Českem a Slovenskem internetu.

Kompletní meditační návod, který ti pomůže uzdravit tvůj život na všech úrovních a ve všech oblastech života.

Změny, kterých dosáhneš budou trvale, protože změna proběhne na úrovní těla, mysli i duše.

Zjistit jaké pozitivní účinky a benefity má meditace ve všech různých oblastech života.

CO JE TO MEDITACE?

V životě je mnoho věcí, které jsou mimo naši kontrolu. Je možné převzít stoprocentní zodpovědnost za náš vlastní stav mysli a změnit ho k lepšímu a tím výrazně zlepšit svůj život ve všech směrech. Podle nás je to ta nejdůležitější věc, kterou můžeme udělat pro sebe, svůj život a v podstatě i pro celý vesmír a celou společnost. Když uděláš první změnu u sebe, tak skrze kolektivní vědomí ovlivníš a změníš všechny bytosti na této planetě a tím změníš svět. Vytvoř tuto změnu uvnitř sebe a všechny problémy, úzkostí, strachy, nenávist, která lidstvo sužuje zmizí jednou pro vždy.

Meditace je jedním z nejlepších prostředku transformace mysli. Meditační praxe podporuje a rozvíjejí koncentraci a pozornost, emocionální stav, pozitivní myšlení, vnitřní klid a rovnováhu a mnoho dalšího… Zapojením se do určité meditační praxe se naučíš vzory a zvyky své mysli a to jakým způsobem funguje a praxe ti nabízí prostředky a způsoby k vypěstování nových pozitivnějších způsobů bytí na všech úrovních a ve všech oblastech života. S pravidelnou praxi a trpělivostí těchto změn dosáhneš i ty a soustředěný stavy mysli se může prohloubit v hluboký vnitřní klid a mír ve tvé duši. Takové zkušenosti s meditační praxi mohou mít transformační účinek a mohou vést k novému chápání a prožívaní života.

TŘÍ ZÁKLADNÍ FORMY (DRUHY) MEDITACE

Samozřejmě jich je více, ale tyto tři jsou základní a nejpoužívanější. Od těchto tří základních forem se pak odvíjí mnoho dalších.

Soustředěná

Při této meditaci se zaměřuješ na dech, mantru, vizualizaci, části těla, smysly,vnější předměty atd.

 

Rozjímavá

Nezaměřuješ se na nic. Necháváš volný průběh úplně všemu. Nesoudíš, jen pozoruješ.Všechno co vnímáš (myšlenky, pocity atd.), necháváš jen tak volně plout.

 

Přítomná

Zaměřuješ se pouze na sebe. Tahle meditace je nejvíce populární. Je zde tvá pouhá přítomnost, nic víc. Pouze JSI TADY A TEĎ.

Výhody meditace

Jak už pravděpodobně víš, tak zdravotní přínosy meditace jsou neuvěřitelné, velmi široké a to všech různých oblastech života. 

Pravidelná meditační praxe může mít dopad na duševní, mentální i tělesné zdraví a můžeš taký využít nejdůležitějších vazeb mezi nimi, aby změny byli rychlé, efektivní a trvalé.

Budeme zkoumat hlavní pozitivní účinky meditace viz. níže. Zjistí jaky dopad má meditace na tělo, mysl i duši.

PŘÍNOS MEDITACE VE TVÉM ŽIVOTĚ

  • Velmi hluboká relaxace
  • Zbavuje a snižuje stresu
  • Snižuje napětí
  • Zlepšuje koncentraci a focus
  • Výrazně zpomaluje proces stárnutí
  • Podporuje zdravý životní styl
  • Podporuje emocionální stabilitu
  • Zvýšení sebepřijetí a sebeláska
  • Snižuje šance na depresi a další psychické poruchy
  • Posilňuje imunitní systém
  • Zvýšení životní energie a vitality
  • Snižuje úzkosti
  • Zlepšuje schopnost pozornost a rozhodování
  • Velmi silné sebepoznání
  • Efektivní a rychlé dosažení cílů a snů v životě
  • Zvýšení sebeúcta
  • Zlepšuje sebeuvědomění
  • Normalizuje krevní tlak

Dosažení tvých snů a cílů

Meditaci můžeme využit při velice efektivním a rychlém dosahovaní svých snů a cílů. Pro tyto účely jsme vytvořili úžasnou a jedinečnou extra silnou meditaci a programování mysli pro dosažení snů.

Zbaví tě všech podvědomých omezujících vír a přesvědčení, které ti brání v dosažení tvých snů a cílů v životě. Pomoci programování mysli za pomoci afirmaci ti naprogramuje mysl na úspěch. Pomůže ti se plně soustředit na tvůj sen, do cesty ti přijdou lidí, situace a prostředky, které ti pomohu na tvé cestě ke splnění snů. Získáš nový způsob myšlení, nové vzorce chování, nová přesvědčení a víry, nové návyky, které budou podporovat tvůj nový život a tvou cestu ke snů.

Zbavuje a snižuje stres

S hektickou dobou, dnešním nastaveným tempem a požadavky moderního života se mnozí lidé cítí stresovaní a přetěžováni. Dost často cítíme, že není dost času, aby bylo vše hotové. Náš stres a únava z nás činí nešťastné, netrpělivé a frustrované lidi. Díky únavě, vyčerpání a stresu jsou lidí nešťastní.

Proto můžeme pomoci meditační praxe výrazně snížit tyto negativní aspekty na náš život. Doporučuji aby jsi meditoval každý den stačí alespoň 5 minut denně, nejlépe však dvakrát 5 minut denně, nebo více. Kdykoliv ucítíš stres, budeš se cítit vyčerpány, nebo unaveny zkus si najít chvilku pro sebe. Najdi si klidné a tiché místo a absolutně se uvolni a začni meditovat. Uvidíš jak rychle stres zmizí a budeš se cítit skvěle, ale chce to meditační praxi. Pokud to budeš dělat pravidelně, tak budeš daleko lépe zvládat stres a stresové situace. Budeš se cítit o mnoho lépe a tvoje životní energie poroste taky. 

Je to také skvěly a velmi efektivní a rychlý způsob jak relaxovat a vypnout jak fyzický tak i vnitřně. Velmi hluboká relaxace může mít velmi příznivy vliv na regeneraci organismu. 

ODPUŠTĚNÍ A UZDRAVENÍ TVÉHO ŽIVOTA

Každý z nás si nese někde hluboko v sobě všechny křivdy, zranění, ublížení, kterých se ostatní dopustili vůči nám. Je to jako sopka, která tam někde hluboko v nás dřímá, ale je stále aktivní a vnitřně nám spaluje a ubližuje nám. Tato naše vnitřní sopka nám brání v prožívaní bezpodmínečné lásky, štěstí a svobody.

Pro tuto příležitost jsme vytvořili jedinečnou meditaci pro hluboké odpuštění, která ti pomůže odpustit všem, kteří ti v životě ublížili. Uzdravíš tak své vztahy a celý svůj život.

 

Meditace 20 praktických tipů pro začátečníky

Jedním z nejdůležitějších návyků, který jsem si vytvořil v posledních několika letech je meditace. 

Meditace mi pomohla utvořit většinu mých dalších zvyku a ranních rituálu, pomohlo mi to, abych se stal klidnějším, soustředěnějším, více vděčným a pozornějším ke všemu co je součásti mého života. Pomohlo mi to, abych se vydal na dlouhou a vzrušující cestu k sebepoznání, která nikdy nekončí.

To nejdůležitější na tom je, že mi to pomohlo pochopit mou vlastní mysl. Než jsem začal meditovat před několika lety, nikdy jsem nepřemýšlel o tom, co se děje v mé hlavě. Díky meditaci jsem si stále více vědom toho, co a proč se děje. Můžu se rozhodnout, jak zareagovat v konkretní situaci. Chápat a poznávat sebe mi poskytlo větší svobodu a o mnoho více možnosti, které jsem dříve neviděl.

Proto tento zvyk velmi doporučuji. A i když neříkám, že je to snadné, můžeš začít malými kroky a čím více budeš cvičit tím lépe a snadněji ti to půjde. Nečekej, že budeš zpočátku dobry, proto je důležitá praxe! Mistrem se nikdo nerodí, mistrem se člověk stává neustálým opakováním.

Jak meditovat

Tyto tipy nejsou zaměřeny na to, aby ti pomohli stát se odborníkem. Měli by ti pomoci začít a hlavně pokračovat a nevzdávat to. Nemusíš je všechny realizovat a dodržovat najednou. Vyzkoušej jich několik a vrať se k tomuto článku a následně zkuste jeden nebo dva další.

1. Začni s meditaci jen dvě minuty

 To se může zdát směšně a snadné, meditovat jen dvě minuty. To je skvělé, že stačí jen dvě minuty. Začni jen dvě minuty denně po dobu jednoho týdne. Pokud ti to půjde dobře, tak můžeš dobu zvýšit o další jednu až dvě minuty a to až po týdnů. Pokud vše půjde dobře tak tím, že zvýšíš jen malý čas, budeš meditovat 10 minut denně a to za dva měsíce, což je opravdu úžasné. Ale začni prvně na dvou minutách.

2. Udělej to jako první věc každé ráno

Je snadné říct medituji každý den, ale pak na to jednou zapomeneš a už se to s tebou veze. Namísto toho si připomeňme každé ráno, když vstaneš můžeš mít upomínku budík, který tě upozorni na to, že máš meditovat. Vytvoř si z meditace každodenní ranní rituál. Tento rituál ti pomůže hned na začátku dne cítit se skvěle, budeš plný energie, vyčistíš si hlavu a navýšíš své vibrace hned ráno, pak už si je jen stačí udržet po celý den.

3. Nenech se chytit do pasti jak meditovat

Většina lidí se obává, kde sedět, jak sedět, jestli  použít polštář, jak správně meditovat a podobně. To je všechno hezké, ale není to tak důležité prostě začni s meditaci. Začni právě tím, že si sedneš na židli, nebo na gauč, či postel. Pokud se cítíš pohodlně na zemi, sedni si na zem. Zpočátku je to jen na dvě minuty, tak jen tak si sedni, nebo pokud chceš klidně i lehni. Později se můžete starat o optimalizaci tvé pozice, aby se ti pohodlně meditovalo až dosáhneš delšího času. Na začátku na tom nezáleží, přece jen jde o dvě minuty, tak si sedni někde, kde je klid a pohodlí.

4. Zkontroluj jak se cítíš

Když se poprvé setkáš sm meditaci, jednoduše zkontroluj, jak se cítíš. Jak se cítí tvé tělo? Jaká je kvalita tvé mysli? Zaneprázdněná? Unavená? Nervózní? Podívej se na to, co do této meditační praxe přinášíš, jako zcela v pořádku. Klidně chvili sleduj své pocity.

5. SoustřeĎ se na svůj dech 

 Teď, když jsi se pohodlně usadil, zaměř svou pozornost na dech. Sleduj svůj dech jak se pomalu a zhluboka nadechuješ a vydechuješ. Klidně můžeš sledovat jak se při nádechu zvedá tvůj hrudník a při výdechu klesá. Pokus se počítat v rytmu svého dechu. Počítej do deseti, pak začni znovu od jedné.

6. Tvá mysl bude bloudit

Tvoje mysl se bude potulovat a utíkat. To je téměř naprosto jasné, ale to není problém. Když si všimneš, že tvá mysl utíká a potuluje se, tak se jednoduše a jemně vrať ke svému dechu. Zaměř svou pozornost znovu na svůj dech. Zopakuj znovu počítaní a začni znovu. Možná se cítíš trochu frustrovaný, ale je to naprosto v pořádku, že se nemůžeš soustředit, všichni to děláme. Potřebuješ jen praxi nic více. Chvilku to potrvá, ale výsledky za to stoji.

7. Rozvíjení soucitu 

Když si všimneš myšlenek a pocitů, které vzniknou, nebo se objeví během meditace, podívej se na ně s přátelským přístupem a soucitem. Musíš se na ně dívat jako na přátele, ne vetřelce nebo nepřátele. Jsou součástí tebe i když ne všechny, ale to vůbec nevadí. Buď přátelsky ke své vlastni mysli a ne kruty. Nezapomeň boj vytváří jen další odpor. Nikdy nebojuj se svou vlastní mysli, protože nikdy nemůžeš vyhrát tuto válku.

8. Neboj se chyb při meditaci

Možná se bojíš, že to děláš špatně, nebo máš obavy jak správně meditovat. To je v pořádku. Neděláš to špatně. Neexistuje žádný dokonalý způsob jak meditovat. Prostě jen buď tady a teď v přítomnosti musíš být šťastný, že to děláš a užívat si to.

9. Nesnaž se mít prázdnou mysl 

Spousta lidí si myslí, že meditace je o vymazání všech myšlenek z naši mysli, nebo zastavení všech myšlenek, ale to není pravda. Někdy se to může stát, ale není to cíl meditace. Pokud máš myšlenky je to normální. Všichni je máme. Náš mozek je myšlenkovou továrnou a nemůžeme ho jen tak zastavit. Namísto toho se snaž soustředit svou pozornost, když se tvoje mysl potuluje. Časem můžeš zkusit sledovat své myšlenky jen je pozorovat bez toho, aby jsi je nějak hodnotil, soudil a nebo k ním měl emoce. Budeš jen pozorovatel své vlastni mysli.

10. Zůstaň chvíli se svými pocity a myšlenkami

Když se objeví myšlenky nebo pocity, tak zkus s nimi chvíli zůstat. Ano, vím, že jsem řekl, aby jsi se vrátil k dechu, ale když už cvičíš meditaci týden, nebo více, tak můžeš také zkusit zůstat s myšlenkou, nebo pocitem. Chceš se vyhnout pocitům, jako je frustrace, hněv, úzkost… ale získáš úžasné a užitečné informace o sobě, svých pocitech a myšlenkách a tvá meditační praxí se dostane na novou úroveň. Zůstat s pocitem na chvíli znamená lepe poznat sám sebe. 

11. Poznej sám sebe

Meditační praxe není jen o zaměření tvé pozornosti, ale o tom, jak funguje tvoje mysl. Co se v ni děje? Je to temné, ale pozorováním své mysli, blouděním, frustraci, sledováním negativních pocitů a podobně můžeš začít rozumět sám sobě a pochopit sebe, svou mysl a své pocity říká se tomu sebepoznání.

12. Staň se svým přítelem

Pokud jsi v procesu sebepoznávání, tak to udělej s přátelským přístupem místo kritiky k sobě přistupuj přátelský s láskou a porozuměním. Poznej svého přítele uvnitř sebe. Usměj se a dej si lásku tolik kolik potřebuješ. Koneckonců jsi jediná osoba, která si může dát lásku nikdo jiný ti ji dát nemůže.

13. Pozorováni těla

Další věc, kterou můžeš udělat, jakmile se staneš trochu lepší v sledování dechu, je zaměřit svou pozornost na jednu část těla a postupně pokračovat k dalším. Začni u chodidel jak se cítíš? Pomalu se přesouvej na prsty u nohou, na horní části nohou, na kotníky, a tak dále až na vrchol hlavy. Někdo bude chtít začít od hlavy to je taký v pořádku, ale raději doporučuji začít od nohou k hlavě.

14. Zaměř se na světlo energii v sobě

Dalším místem na které by jsi se měl zaměřit  po tom, co budeš cvičit s dechem alespoň týden, je světlo všude kolem sebe. Rozhlédni se kolem sebe a všimni si světla v místnosti, ve které se nacházíš. Další den se zaměř na pozorování zvuků. Další den si  zkus všimnout energie v místnosti a všude kolem sebe včetně světla a zvuků.

15. meditace jako životní styl

Neříkej jen ano zkusím to pár dní. Musí se to stát tvým životním stylem nestačí meditovat par dní a pak přestat. Pokud chceš dosáhnout trvalé změny a naučit se pracovat se svými pocity a myšlenkami, tak musíš meditovat denně nejlépe pořad. Nejméně však alespoň měsíc, ale raději co nejdéle (celý život).

16. Meditovat Můžeš kdekoliv a kdykoliv

Pokud cestuješ, nebo něco ti přijde ráno do cesty, zaspíš a podobně, můžeš meditovat ve své kanceláři, v parku. Dokonce během dojíždění, nebo když někam jdeš. Meditace při sezení je nejlepším způsobem jak začít, ale ve skutečnosti procvičuj tento druh všímavosti v celém svém životě. Pokud budeš meditovat každý den po dost dlouhou dobu dokážeš meditovat při procházce parkem, přírodou, nebo při nějaké příjemné činnosti, nebo při sexu.

17. Zkus řízenou meditaci 

Pokud ti to pomůže, můžeš zkusit naše řízené meditace s průvodcem, kterým je Lenka. Neustále budeme vytvářet nové a nové meditace a to na všechny různé oblasti života.

18. Meditace s přáteli 

I když já osobně mám rád meditaci, kde jsem sám se sebou, tak můžeš zkusit společně meditovat se svým přítelem, přítelkyni, dítětem, nebo kamarády. Nebo můžeš se domluvit a zavázat se přítelem, aby jste se každé ráno, nebo každý den kontaktovali a vzájemně se motivovali. To ti pomůže vydržet déle v meditačním procesu a když to budeš chtít vzdát tvůj přítel tě podrží, aby jsi to nevzdal.

19. Najdi si komunitu

Ještě lepši je najít si komunitu lidí, kteří meditují a připojit se k nim. Nebo najít online skupinu a přidejte se s nim, můžeš klást otázky, získat podporu, povzbudit, motivovat a inspirovat ostatní. My máme takovou komunitu připoj se do naši komunity cesta za snem

20. Buď vděčný a raduj se po každé meditaci 

Až skončíš se svými dvěma minutami, tak se usměj a raduj. Buď vděčný, že jsi měl čas sám pro sebe, že jsi zůstal věrny svému novému návyku, že jsi se více přiblížil sobě a máš možnost poznat sám sebe, že jsi si udělal čas, aby jsi byl sám se sebou, nebo jsi poznal a navázal přátelství. To jsou úžasné dvě minuty tvého života. Pokračuj dále…

Závěr

Meditace není vždy snadná, jednoduchá ani klidná. Ale má opravdu úžasné výhody a můžete začít dnes a pokračovat po zbytek svého života. Sám uvidíš jak se tvůj život změní, když budeš dodržovat vše co jsi objevil v tomto článku. 

Do komentáře mi napiš jaké techniky, nebo co tobě pomáhá při meditaci? Poděl se o svoje zkušenosti s meditaci a inspiruj druhé 🙂

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest

Shares
Share This