V dnešním příspěvku ti ukážu, jak přesně fungují mozkové vlny a změněné stavy vědomí. Pochopíš jak pracují a jak je využít ve svém životě například k léčení, nebo učení.

Změněné stavy vědomí a vlny v mozku jsou základ pro pochopení fungování a práci s podvědomou mysli, nebo například meditace a také hypnózy.

Jde o velmi funkční nastroj, který ti může pomoci zcela změnit strukturu mozku a tvých vzorců chování a myšlení.

CO JSOU MOZKOVÉ VLNY?

Kořenem všech našich myšlenek, emocí a chování existuje také komunikace mezi neurony v našem mozku. Mozkové vlny jsou vytvářeny synchronizovanými elektrickými pulsy z mas neuronů vzájemně komunikujících.

Jinak řečeno tyto vlny jsou výsledkem elektromagnetického pole, které vzniká kolem mozku díky elektrické aktivitě neuronů. Každý mozek se skládá z miliard neuronů v různých regionech, které využívají elektřinu jako způsob vzájemné komunikace. Když naše synapse vysílají synchronně, vytvářejí sjednocené kombinace milionů neuronů pochodujících v uzamčení jako harmonizovaná „neuronová síť“, která je spojena se specifickým stavem vědomí, našimi myšlenkami a náladou. 

Kombinace synchronizované elektrické aktivity v mozku se nazývá „mozková vlna“, protože má svou cyklickou a vlnovou povahu.

Mozkové vlny jsou detekovány pomocí senzorů umístěných na pokožce hlavy. Jsou rozděleny do šířky pásma pro popis jejich funkcí (níže), ale nejlépe se o nich uvažuje jako o kontinuálním spektru vědomí od pomalého až po rychlý.

Můžeme si přestavit tyto vlny jako noty a hubnu. Nízkofrekvenční vlny jsou jako hluboce pronikající bubnový rytmus, zatímco vysokofrekvenční vlny jsou spíš jako jemná flétna s vysokým tónem. Stejně jako symfonie, vyšší a nižší frekvence se spojují a vzájemně se spojují a vytváří úžasnou harmonickou hudbu.

Naše mozkové vlny se mění podle toho, co děláme a cítíme. Když dominují pomalejší vlny v našem mozku, můžeme se cítit unavení, pomalí, nebo zasnění. Vyšší frekvence jsou dominantní, když přemýšlíme, řešíme něco, pracujeme, nebo jsme hyperaktivní.

Následující popisy jednotlivých stavů mozkových vln jsou pouze stručně vysvětleny, protože v praxi jsou věci mnohem složitější a mozkové vlny odrážejí různé aspekty a také se se vyskytují na různých místech v mozku.

Rychlost mozkových vln se měří v Hertzech (cykly za sekundu) a dělí se na pásma vymezující pomalé, střední a rychlé vlny.Tyto stavy vědomí jsou samozřejmě měřitelné pomocí přistroje EEG, který dokáže zachytit v jakém vlnovém stavu zrovna funguje náš mozek.

INFRA-LOW (<.5HZ)

Infra-Low brainwaves (také známý jako Slow Cortical Potentials), jsou považovány za základní kortikální rytmy, které jsou základem našich vyšších mozkových funkcí. O infra-nízkých mozkových vlnách je známo jen velmi málo. Jejich pomalá povaha ztěžuje jejich detekci a přesné měření, takže bylo provedeno jen málo studií. Zdá se, že hrají hlavní roli v načasování mozku a ve fungování sítě.

MOZKOVÉ VLNY DELTA VLNY (0,5 AŽ 3 HZ)

Mozkové vlny Delta jsou velmi pomalé (nízkofrekvenční a hluboce pronikající, jako bubnový rytmus). Jsou generovány v nejhlubší meditaci a bezesném spánku. Vlny delta pozastavují vnější vědomí a jsou zdrojem empatie. Léčení a regenerace jsou v tomto stavu stimulovány a proto je pro proces hojení, léčení a regenerace nezbytný hluboký regenerační spánek. V tomto stavu dochází k velmi hluboké regeneraci všech buňek těla na nejhlubší úrovní.

MOZKOVÉ VLNY THETA VLNY (3 AŽ 8 HZ)

Theta mozkové vlny se vyskytují nejčastěji ve spánku, ale také dominují v hluboké meditaci, nebo při různých metodách jako jsou naše terapie, nebo metody přeprogramování podvědomí. Theta stav je praktický stav srovnatelný s hypnózou a jde o nejlepší programovací jazyk podvědomí. V praxi to znamená, že v tomto stavu máme přímý přístup ke svému podvědomí a můžeme změnit jeho strukturu (změna našich přesvědčení, změna návyku, našeho chování a vzoru myšlení). Theta je naší bránou k učení, paměti a intuici. V theta jsou naše smysly staženy z vnějšího světa a zaměřeny na signály pocházející zevnitř. Je to stav, který normálně zažíváme jen letmo, když se probudíme těsně po probuzení, nebo usínáme těsně přes spáním. V theta jsme ve snu: živé snímky, intuice a informace nad naše normální vědomí. Pravě tam držíme naše „věci“, naše obavy, strachy, traumata a noční můry.

Využij naši meditaci a relaxaci níže, která tě dostane přes hladinu alfa až do stavu hladiny theta. Doslova změní tvoje stavy vědomí a dojde k hlubokému propojení tvého těla, mysli a duše. Zde zažiješ hluboké uvolnění a hlavně tvé tělo i buňky v něm budou regenerovat a léčit se. Nejen, že dojde k léčení, ale taky je to velmi účinná metoda jak se zbavit stresu a dostat do vnitřního klidu, pohody a harmonie.

MOZKOVÉ VLNY ALFA VLNY (8 AŽ 12 HZ)

Alfa mozkové vlny jsou dominantní během tiše plynoucích myšlenek a v některých meditativních stavech. Alfa je síla přítomného okamžiku, je tady a teď v současnosti. Alfa je klidový stav mozku. Alfa vlny pomáhají celkové duševní koordinaci, klidu, bdělosti, integraci mysli a těla a učení.

Alfa mozkové vlny jsou úžasné. Pokud jde o zaostření, dostat se do kreativní zóny, relaxace, uvolnění stresu a mnohem více, jsou rozhodně lepší než mozkové vlny Beta, ve kterých trávíme nejvíce času během dne.

Zajímavé je, že studie z roku 2009 naznačuje, že mozek může při meditaci produkovat ještě více alfa vln v zadní části mozku. Váš mozek není úplně v klidu, ale nesnaží se řešit nic velkého, co vyžaduje soustředění.

Možná tě zajímá, proč jsou alfa vlny tak důležité. Když tvůj mozek vytváří tyto vlny, reaguje na činnosti, jako je meditace a odpočinek, které mohou snížit úroveň stresu a pomoci ti cítit se klidněji.

Pokud jsi schopen produkovat alfa mozkové vlny, pravděpodobně se můžeš napojit na stavy vědomí, který ti pomůže získat odpočinek a relaxaci.

Zvýšení alfa vln může také zvýšit tvou kreativitu. Ve studii z roku 2015 vědci našli důkaz, že by mohli vyvolat prudký nárůst kreativity, pokud by se zaměřili konkrétně na posílení alfa vln v našem mozku.

BETA VLNY (12 AŽ 38 HZ)

Beta mozkové vlny dominují našemu normálnímu stavu bdění vědomí, když je pozornost zaměřena na kognitivní úkoly a vnější svět. Beta je „rychlá“ aktivita, která je přítomna, když jsme ostražití, pozorní, zabýváme se řešením problémů, úsudkem, rozhodováním, nebo soustředěnou duševní činností.

Beta vlny jsou dále rozděleny do tří pásem; Low-Beta (Beta1, 12-15 Hz) lze považovat za „rychlé nečinnosti“ nebo přemýšlení. Beta (Beta2, 15-22 Hz) je vysoká angažovanost, nebo něco aktivně vymýšlí. High-Beta (Beta3, 22-38 Hz) je velmi složité myšlení, které integruje nové zážitky, vysokou úzkost nebo vzrušení. Neustálé vysokofrekvenční zpracování není příliš účinný způsob, jak by měl fungovat mozek, protože vyžaduje obrovské množství energie.

GAMA VLNY (38 AŽ 42 HZ)

Gama mozkové vlny jsou nejrychlejší z mozkových vln (vysoká frekvence, jako flétna) a týkají se současného zpracování informací z různých oblastí mozku. Gama mozkové vlny předávají informace rychle a tiše. Nejjemnější z frekvencí mozkových vln. Mysl musí být tichá pro přístup ke gama a tomuto stavu vědomí.

Gama byla odmítnuta, dokud vědci nezjistili, že je vysoce aktivní ve stavech univerzální lásky, altruismu a „vyšších ctností“. Gama je také nad frekvencí neuronálních paleb, takže způsob, jakým je generován, zůstává záhadou. Předpokládá se, že gama rytmy modulují vnímání a vědomí a že větší přítomnost gama souvisí s rozšířeným vědomím a duchovním vznikem.

CO PRO TEBE ZNAMENAJÍ MOZKOVÉ VLNY

Náš profil mozkových vln a naše každodenní zkušenosti ze světa jsou neoddělitelné. Když jsou naše mozkové vlny nevyvážené, budou v našem emočním nebo neurofyzikálním zdraví existovat odpovídající problémy. Výzkum odhalil mozkové vlny spojené s nejrůznějšími emočními a neurologickými stavy.

Nadměrné vzrušení v některých oblastech mozku je spojeno s úzkostnými poruchami, problémy se spánkem, nočními můrami, hyper-bdělostí, impulzivním chováním, hněvem, agresí, agitovanou depresí, chronickou bolestí nervů a mnoho dalšího. Nedostatečné vzrušení v určitých oblastech mozku vede k některým typům deprese, nedostatku pozornosti, chronické bolesti a nespavosti. V případě úzkosti, deprese a ADHD je vidět kombinace pod-vzrušení a nad-vzrušení.

Nestability v mozkových rytmech korelují s tiky, obsedantně-kompulzivní poruchou, agresivním chováním, vztekem, bruxismem, záchvaty paniky, bipolární poruchou, migrénami, narkolepsií, epilepsií, spánkovou apnoe, vertigo, tinnitus, anorexií a bulimií, PMT, cukrovkou, hypoglykemií a výbuchem emocí a chování.

Proto je důležité držet svůj mozek a stav mysli v rovnováze. Dostatečně relaxovat, odpočívat, mít kvalitní spánek, nepřehánět to s myšlením a řešením. Proto doporučujeme relaxaci a hlavně meditace může být úžasným způsobem jak relaxovat a dostat se nižších hladin mozku, kde dochází k regeneraci, léčení a mnoho dalších procesu. Ale na druhou stránku je také potřeba mozek aktivně zapojovat.

ZMĚNY MOZKOVÝCH VLN

Obecně platí, že jakýkoli proces, který mění tvoje vnímání, mění tvoje mozkové vlny. Chemické intervence, jako jsou léky, nebo rekreační drogy jsou nejčastějšími metodami ke změně funkce mozku. Nácvik a způsob jakým to praktikujeme u mozkových vln je však naší metodou volby. Z dlouhodobého hlediska trénují tradiční východní metody (jako je meditace a jóga) rovnováhu mozkových vln a mění stavy vědomí. Neváhej využít našich online programů, které pracují také se změněným stavem vědomí a mozkovými vlnami, tak aby došlo k hlubokému přeprogramování podvědomí. Používáme a propojujeme toho mnohem více, aby byly výsledky trvalé a hlavně co nejrychlejší.

Hubnutí a transformace postavy

Zažij užasnou transformaci pomoci vnitřní hluboké změny tvé mysli na podvědomé úrovní. Změna tvých návyku bude hračka a získáš konečně svou vysněnou postavu a to trvalé.

Finanční svoboda a neomezená hojnosti

Zažij přeprogramování tvého podvědomí na nejhlubší úrovní, tak aby jsi dosáhl finanční svobody a zlepšil svou finanční situaci. Nové možnosti, příležitosti a hojnost čeká pravě na tebe. Chceš zažit finanční svobodu?

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest

Shares
Share This