KUNDALINI MEDITACE

 

 

 

 

Kirtan Kriya je součástí Kundalini jógy. Meditace Kirtan kriya má velmi pozitivní účinky pro mozek

Aktivace epifýzy vede k vyvážené mysli. Když nastane nerovnováha, je pro člověka obtížné se zbavit fyzických a duševních závislostí.

Kirtan kriya je také známá jako zpěv, protože zahrnuje použití zvuků (mantra nebo zpěv) jako Saa Taa Naa Maa . Spolu s mantrou jsou prsty opakovaně synchronizovány se zvukem. Toto je známé jako mudry.

Pokaždé, když děláte meditace, pomůže vám to vyrovnat a upravit rovnováhu mezi svým životem a myslí. Tato technika je silným duchovním čisticím prostředkem.

Jeden článek publikovaný v časopise Journal of Biological and Clinical Anthropology se pokusil zkoumat souvislosti mozku se spiritualitou. To je pravděpodobně důvod, proč má meditace takový hluboký účinek na mozek.

Ve skutečnosti je klíčovým nástrojem pro každého, kdo hledá prostředky k posílení moci svého mozku, lepšího zdraví a duchovního naladění. 

Jako jeden průchod procesem stárnutí, konzistentní meditace může mít velký vliv na štěstí a kvalitu života. V západní medicíně by to lidem umožnilo snížit náklady na zdravotní péči. Tato meditace je bezpečná.

Výhody podporované vědou

Ačkoli meditace byla praktikována východními kulturami po tisíce let, západní medicína ji právě až teď začíná přijímat. Byly provedeny studie k objevení výhod meditace.

Vědci zjistili, že meditace je přínosem pro zdraví mozku. Dále zjistili, že meditace ovlivňuje mozku třemi způsoby, jako je zlepšování mysli a mozku , snížení špatných genů a zvýšení dobrých genů a poskytování duchovního smyslu .

1. Zvyšuje paměťovou funkci

Jednotlivci zažívající ztrátu paměti se zlepšili během testů paměti. Studie zjistila, že praktici této meditace měli lepší paměť po tréninku.

2. Snížený stres

Vědec Harvard nalezl vědecké důkazy, které spojují jógu a meditaci snižováním stresu. Nejen, že když výzkumníci provedli studie zdroj , zdroj zjistili, že meditace také zvýšil šedé hustotu hmoty. Meditace obecně snižuje hladinu stresu a kortizolu .

3. Vyšší CBF (cerebrální krevní oběh)

To je také známo jako průtok mozku. Jedna studie zjistila, že skandování meditace má pozitivní klinické výsledky, které hlásí uživatelé.

4. Zvýšená velikost zdravého mozku

Jedna studie zkoumala zdraví mozku mezi začátečníky a dlouhodobými meditacemi. Vědci zjistili, že dlouhodobé meditace mají nejen zdravější, ale i větší mozku.

 

5. Zlepšení chemie mozku

Jedinci, kteří mají sníženou energii v mozku, mají snížení neurotransmiterů. Jedná se o chemikálie v mozku, které umožňují neurotransmisi.

Jednoduše řečeno, neurotransmitéry jsou chemické posly v mozku. Publikace publikovaná na webové stránce prevence Alzheimerovy choroby uvádí studie.

6. Dlouhá telomeráza

To je jasné znamení, že meditace je cenná pro dlouhověkost . Telomerasa je enzym, který řídí délku telomer, které se nacházejí na špičce DNA. Podle odborníků, čím delší jsou telomery, tím lepší je zdravotní stav a možnost delší životnosti.

Na druhé straně jsou kratší telomere spojené s Alzheimerovou chorobou, zrychlením stárnutí a zkráceným životem. V jedné studii výzkumníci zjistili, že kirtan kriya nejen zlepšuje duševní a kognitivní funkce, ale také zvyšuje aktivitu telomerázy.

7. Snížuje špatné geny a zvýšuje dobrý gen

Další vědecky prospěšný přínos meditace kirtan kriya. Ve studii výzkumníci přijali 39 stresovaných pečovatelů náhodně přidělených k výkonu meditace Kirtan Kriya nebo poslechu relaxační hudby po dobu 12 minut po dobu 8 týdnů. Vědci uzavírají;

8. Zlepšuje kvalitu spánku

Spánek je životně důležité pro zdraví. Ve skutečnosti, výzkumníci u UC Berkeley naznačují, že nedostatek spánku může vést k demenci. Další výzkumník z univerzity v Rochesteru má podobné nálezy.

Jeffrey Iliff, vědecký pracovník mozku pracující na Oregonské univerzitě pro zdraví a vědu, řekl, že během spánku tělo aktivuje glyfazový systém. Tento systém provádí čištění mozku odstraňuje toxiny a plak.

Glyfatická soustava používá mozkomíšní mozkovou tekutinu k vypouštění a vyčištění toxinů z mozku.

Tyto plaky, pokud nejsou odstraněny, mohou stanovit stadium Alzheimerovy nemoci. Glyfatická soustava je aktivována pouze během spánku. Naštěstí pro lidi, kteří mají potíže s dosažením kvalitního spánku, je kirtan kriya meditace užitečná také. Vědci této studie dospěli k závěru;

PROSTÝ MEDITAČNÍ PROGRAM MŮŽE NABÍDNOUT PŘIJATELNOU A ÚČINNOU INTERVENCI KE SNÍŽENÍ VNÍMANÉHO STRESU A KREVNÍHO TLAKU A ZLEPŠIT URČITÉ OBLASTI SPÁNKU, NÁLADY A PAMĚTI U DOSPĚLÝCH S MÍRNOU KOGNITIVNÍ PORUCHOU.

9. Méně výskytů deprese

Studie zveřejněná v časopise komplementární medicíny zjistil, že meditace je spojena s pozitivními změnami nálady, úzkostí a dalšími neuropsychologic parametrů u pacientů s ztrátou paměti v 8-týdenní 12 minut za den meditačního sezení.

10. Zkušenost Clarity of Purpose

To je známý přínos pro meditující. Dokonce i začátečníci mohou být schopni zažít takovou jasnost myšlení a účelu v životě. Dlouhodobí meditátoři mají ještě jasnější myšlení.

To vše může vést k lepšímu přijímání situací a sebe, ke zvýšení osobního růstu ak lepším vztahům. V jedné studii dva výzkumníci zjistili, že meditace může mít za následek lepší známky.

11. Smysl pro duchovní blaho

Jedním z nejvyšších výsledků meditačního cvičení, zejména kírtan krije, je dosažení duchovního spojení. Když meditátor dosáhl tohoto bodu, prožil klid a duchovní wellness.

Jednoduše řečeno, pocit rovnováhy v životě mezi myslí a tělem, duchovní a fyzické, ve kterém jsou obavy a stres téměř neexistence.

Říká se, že tato meditace hravě strčí do kapsy všechny ostatní meditace. Kirtan Kriya se většinou medituje v 11 minutové verzi, existují však delší verze. Doporučuji ale v začátku 11 minutovou verze. Tuto meditaci by jsi měl/a meditovat každý den po dobu 40 dnů.

 

 

V ČEM POMOHLA MĚ?

 

Tato meditace mi zlepšila můj život! Jak? To se dočteš níže…

MÉ PRVNÍ SETKÁNÍ S MEDITACI KIRTAN KRIJA

Tato meditace mi byla doporučena všemi deseti.Tak jsem ji zkusila, ale ještě chvíli jsem nad ní váhala kvůli slabikám SA-TA-NA-MA…prostě se mi nelíbili a chápeš jistě proč.
Ale to bych to nebyla já kdybych to nezkusila a napoprvé jsem se hned do ní zamilovala!

Tohle musím dělat každý den…bylo mi při ní moc dobře a když jsem jí dělala poprvé cítila jsem po ní jemné mravenčení a točení v hlavě.
Dělám jí každý den odpoledne a už si to nějak bez ní nedokážu představit.

Kirtan Krija je součástí jógy kundalini. Tato technika je velice mocná. Pokud by sis měl vybrat jednu meditaci na celý život, všichni by ti doporučili Kirtan! Patří totiž mezi jednu z nejsilnějších meditací na světě. Já už jsem si jí zamilovala také.

Při této meditaci se používá mantra SA-TA-NA-MA. Pojďme si objasnit co tyto slabiky znamenají:

SAA: Nekonečno, vesmír, začátek

TAA: Život, existence

NAA: Smrt, změna, transformace

MAA: Znovuzrození

Každé opakování celé mantry trvá 3 až 4 sekundy. Toto je cyklus stvoření. Od Nekonečnosti přichází život a individuální existence. Ze života přichází smrt nebo změna. Od smrti přichází znovuzrození vědomostí k radosti Nekonečnosti, skrze kterou soucit vede zpět k životu.

 

Tato meditace trvá jen pouhých 11 minut. Jen 11 minut denně stačí k tomu, aby jsi si vylepšil život.

MINULOST

Asi po 15 dnech se mi začali zdát sny o mé minulosti. Neustále jsem se tam vracela do stejného děje. A když jsem nespala tak jsem měla skoro celé dny živé obrazy z mé minulosti. Přicházeli jak mé bloky a různá bolístka tak i hezké vzpomínky na které jsem tak nějak zapomněla. 
Necítila jsem ale, že by se mi ty bloky nějak čistily sami tak jsem si je vyčistila nakonec sama. Takže z mých zkušeností mohu říct že to hezky vytahuje bloky a různé bolesti na povrch ale nevyřeší se bez toho aby jsme tomu nepomohli sami. Proto bych moc nedoporučila tuto meditaci, pokud nevíš jak pracovat se svými bolestmi a bloky. Od ostatních lidí co s kirtan mají zkušenosti, nic takového nezažili, takže můžeš to klidně zkusit.

HORMONY

Cítím se více klidněji a vyrovnaněji. Akné mi díky této meditaci zmizelo – byl to hlavní důvod proč jsem chtěla zkusit tuto metodu. Zjistila jsem že mé akné způsobuje hormonální nerovnováha. A zafungovalo to.

ÚNAVA

Po této meditaci vždy únava i různé bolesti zmizeli. To je prostě naprosto úžasné. Je to má malá domácí lékárnička kterou si můžu vzít kdekoliv a kdykoliv. Jsem za to moc vděčná.

SPÁNEK

Má kvalita spánku se výrazně zlepšila. Cítím, že spím o dost kvalitněji a taky že si mé tělo dostatečně odpočinulo.

SMYSLNOST

Mnohem více prožívám vše. Hlavně u smíchu cítím jak si ho plnými doušky opravdu vychutnávám. :))

MENSTRUACE

Po hodně dlouhé době jsem začala zase trpět velmi bolestivou menstruaci a to byl další důvod proč jsem dělala meditaci kirtan krija. A ano… bolestivá menstruace byla fuč. Je to opravdu úžasná věc.

Tak co, zkusíš taky krija meditaci po dobu 40 dní?

 

 

 

 

 

Jak meditovat kirtan kriya?

 

Při této meditaci se zpívá tato mantra SA-TA-NA-MA

Co to vůbec znamená?:

SAA: Nekonečno, vesmír, začátek

TAA: Život, existence

NAA: Smrt, změna, transformace

MAA: Znovuzrození 

Přiznám se, že jí nezpívám…neumím zpívat a není mi to příjemný. Já jí jen mluvím a ty můžeš klidně taky.

 

Tato mantra se odříkává nahlas, poté v šepotu a pak v duchu. Co to vlastně symbolizuje?

hlasitý hlas (svět) – člověk

šepot (touha patřit) – milovník

v duchu (nekonečno) – bůh

 

Při této meditaci pracujeme i s rukama. Tzv. mudry. Co to jsou mudry? Je to symbolické gesto používané v hinduismu a budhismu. Při většině muder se používá nejčastěji ruce a prsty.

  • Při  SAA se  dotkněte ukazováčku (Jupiter), Gyan Mudra (znalosti)
  • Při TAA se  dotkněte  (Saturn), Shuni Mudra (moudrost, inteligence, trpělivost)
  • Při  NAA se dotkněte prostředníčku (Slunce), Surya Mudra (vitalita, energie života)
  • Při MAA se dotkněte malíčku (Merkur), Buddhi Mudra (schopnost komunikovat) 

U meditace se ještě vizualizuje. 

Pociťujte vibrace a vizualizujte si krásné bílé světlo které vstupuje do korunové čakry a vychází zpět z přes třetí oko.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This